شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۱۹:۴۰

رئیس شرکت نفت روسی:
بازار جهانی انرژی نیازمند همگرایی ایران و روسیه است
ایران دریلینگ: رئیس یک شرکت صادرات نفت روسیه با مهم خواندن برگزاری نشست سران کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز جهان در تهران، گفت: «همکاری ایران و روسیه به‌عنوان دو کشور عمده نفتی و گازی می‌تواند موجب شود تا بازار جهانی انرژی با گذشتن از بهای نازل کنونی، ثبات خود را بازیابد». به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از خبرگزاری ایرنا، «آلکساندر شاروف» رئیس «خیم ترانس» یکی از شرکت‌های اصلی روسیه در صادرات نفت و محصولات پتروشیمی که با طرف‌های ایرانی نیز روابط تجاری دارد، در روز شنبه 30 آبانماه اظهار داشت: «بازار انرژی با توجه به نوسانات خطرناک دو سال گذشته و کاهش شدید درآمد کشورهای تولید کننده نفت و گاز، به هم‌کاری بیشتر کشورهای نفتی به‌ویژه ایران و روسیه که از روابط خوب سیاسی نیز برخوردارند، نیاز دارد».

وی افزود: «ایران و روسیه دو کشور عمده تولیدکننده نفت هستند و در صدر فهرست جهانی دارندگان ذخایر طلای سیاه و گاز قرار دارند و به همین دلیل دو کشور مسئولیت مهمی در تثبیت بازار جهانی برعهده دارند و باید برای هماهنگی به‌منظور تشریک‌ مساعی در این عرصه پیش‌گام باشند». شاروف گفت: «اکنون کاملا آشکار است که غرب و آمریکا برای کاهش بهای محصولات انرژی در سطح جهانی تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده و اقدامات این کشورها با هم‌کاری برخی متحدان منطقه‌ای و به‌ویژه عربستان سعودی، بازار نفت را بر هم زده است».

وی ادامه داد: «اکنون درآمد ارزی کشورهای عمده تولیدکننده نفت بر اثر کاهش بها به نصف رسیده و ادامه این وضعیت مشکل‌آفرین شده است». وی یادآور شد: «ایران و روسیه بیش از دیگرکشورها می‌توانند در این زمینه موثر باشند و برای خروج از این وضعیت نابسامان تلاش کنند تا کشورهای دیگر نفتی نیز علاقه‌مند به هم‌کاری در این عرصه شوند».  رئیس شرکت «خیم ترانس» خاطرنشان کرد: «در این شرایط انتظار می‌رود در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران، همکاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای بین کشورهای عضو در زمینه راهبرد ایجاد ثبات و توسعه در بازار جهانی گاز که آینده آن رو به رشد خواهد بود، اتخاذ شود».

کارشناس روس گفت: «بهای نفت و گاز در بازار جهانی با یکدیگر مرتبط است و اگر قیمت نفت کاهش یابد خریداران گاز برای کاهش بهای این ماده انرژی زا هم تلاش می‌کنند و کشورهای تولید کننده در این عرصه بیشتر تحت فشار قرار می گیرند». وی افزود: «به همین دلیل کشورهای تولید‌کننده نفت و گاز به جای رقابت با یکدیگر، باید هم‌کاری و برنامه‌های خود را هماهنگ کنند تا از این راه امکان سوء استفاده برخی کشورهای خریدار را از میان بردارند».

شاروف در باره هم‌کاری‌های ایران و روسیه در عرصه انرژی گفت: «هم‌کاری‌های دو کشور در این عرصه مهم، دورنمای خوبی دارد که از بخش‌های مهم آن می‌توان به سوآپ نفت و گاز روسیه از طریق دریای خزر و ایران به خلیج فارس اشاره کرد. وی افزود: «روسیه همچنین می‌تواند در اکتشاف و بهره‌برداری از حوزه‌های گازی با ایران هم‌کاری کند و لغو تحریم‌های ایران زمینه مساعدی را برای توسعه هم‌کاری‌های دو کشور فراهم می کند».

رئیس شرکت صادرکننده نفت روسیه گفت: «شرکت‌های روسی تجربیات خوبی در ساخت پالایشگاه‌های نفت دارند و می‌توانند با طرف‌های ایرانی در این حوزه مشارکت کنند و همچنین صنعت نفت روسیه می‌تواند در بومی‌سازی فناوری‌ها در حوزه‌های استخراج و پالایش نفت با ایران تعامل داشته باشد». وی یادآوری کرد: «روسیه با کشورهای منطقه از جمله قزاقستان و ازبکستان در عرصه انرژی هم‌کاری‌های گسترده‌ای دارد و این فرصت بین تهران و مسکو نیز قابل بهره‌برداری است». وی ادامه داد: «بسیاری در روسیه علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در عرصه انرژی هستند و دو کشور می‌توانند از تمایل بخش خصوصی به‌عنوان عامل مهم برای گسترش هم‌کاری‌ها در حوزه انرژی بهره گیرند». کارشناس نفتی روس ابراز امیدواری کرد، با توسعه این هم‌کاری‌ها در دوران پساتحریم، زمینه‌های بیشتری برای گسترش مراودات اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه و ارتقای سطح این هم‌کاری‌ها تا رسیدن به مشارکت راهبردی فراهم شود.



  کد خبر : 781
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :